mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 9 april 2014

en strimma sol

 tänk så glad man blir av lite sol
 
 Lennart putsar fönstren på utsidan
och jag på insidan
oj va de var behövligt
 
 lite korv o broccoli
 
 sen tog vi oss ut... inte helt vindstilla om man säger så
vi kollade fågel och drack kaffe i solen
 
 det var inte bara fåglarna som lät sej beskådas
en nervös liten gråsiding tittade fram
 
 blåmesen var modell
 


 jag tyckte de blev lite kallt så jag gick in och bakade lite kolakakor i stället
 


 Herr o fru Talgoxe kollar sitt nya boende
frun ser rätt nöjd ut
Herr T tar de lite lugnt och låter Frun bestämma
 




 de här är konstigt men gott
fläskpannkaka, köttbullar i jordnötssås o rivna morötter/äpple med aprikoskärnor
de gäller att ta vara på allt...*fniss fniss*
 
och så har vi sett Bosse Bofink
men inte lyckats få honom på bild
 
 nya glasögon??
 
och vad vi ska äta i morgon är ju liksom givet

Inga kommentarer: