mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 april 2014

Hemavan Winter pride

har fixat en påse till glasögonen
så dom inte går samma öde till mötes som mina gamla
att hamna i väskan med nycklar och nagelfil
och få glasen repade
 
 vitlöksspäckad renstek den ska få stå några timmar i ugnen
 
 morgon mellan fjällen
melodikryss, kaffe och stickning
en perfekt lördagsmorgon
 

så var första sockan klar
 
lunch... starka korven råstekta rotfrukter o baby spenat



 så var de dags för Pride i Hemavan
 














 vi vann första pris...på STILPOÄNG
vi kunde nog inte en ända fråga
men jag ritade nått som hörde ihop med frågorna
och vi vann...
 varsin T-shirt
och så fick jag massor med kondomer och glidmedel till barnbarnen
 
 så var vi och  hämtade mer sand
vi behöver ha till GROPARNA på gården
 
och jisses så hungriga vi var när vi kom hem
rensteken var bara SÅ GOD

Inga kommentarer: