mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 april 2014

Grattis Ingvar ... du har namnsdag i dag

 ett litet snack hos "bagarn" efter vi handlat
Staffan o Lennart klämde var sin semla
 
och jag tog en fralla utan allt
 
 "alla" hemma i stan har bytt till sommardäck
men de har inte vi...
 
 köpte en ny fågelmatare i dag
en för nötterna
 
 och så köpte vi hemmets journal
och de var en bakbilaga
oj va jag vill baka 
 
 då vi kom hem lite "sent" så blev de en snabbt lagad lunch
gröt förstärk med frön o aprikoser
tog en hårt macka med TVÅ sillbitar
men aj o oj va jag dumpade
Kollade innehållet.... Socker först... jo jag tackar jag
 
 så fick vi finfrämmen
dom behövde låna en radio
och de gick ju bra
 
 men så var de ju de där med batterier
så dom fick köra till Tärna för att köpa nya färska 
 
 så var sockorna klara
 
 kvällsmat blev de ärtsoppa o ostmacka
så himla gott
 
 våran Påskhare
 
 han har fått lite mat
de jag skummade från ärtsoppan
lite morot och lite annat grönt
 

men de godaste var vist GRÖTEN
 
vi har tittat på Mästerkocken med Barn
oj vilka duktiga ungar
Men Dexter o Lova är inte så dumma dom häller
fick den här bilden i dag
dom har lagat korvstroganoff o ris hemma i Järvsjöby
 

Inga kommentarer: