mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 7 april 2014

glödstek sill

 tänk om min farfar varit här nu
och haft en fet sill att steka på glöden
 
 mitt nystan börjar se lite slitet ut
tur att jag snart är klar
 
 var på besök hos ULLA o KRISTER
i Klippen i dag
 
 lunchen blev stekt torsk med kall yogurtsås
 
köpte nagellack för en 10:a i dag
vi var till Gränslös handel
för vi skulle köpa lite roligt till barnens påskharar
men de fanns INGENTING där
 
 
 så jag handlade på ICA trosor o kalsonger tandkräm o godis
 
 och hararna blev fulla
går nästan inte att stänga locket
 
 när vi kom hem hade vi fått ved
 
 som nu är fint travat i carporten
 
i dag har jag gjort egen jordnötssås
så himla gott de blev
recept om du blev nyfiken
 
 
måste bara visa kvällens macka
massa stekt fisk o ½ tsk citronmajonnäs
kändes lite lyxigt

Inga kommentarer: