mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 januari 2018

att äta med ögonen .... ibland får man blunda


 då var det bekräftat
 det är artros i händerna
detta brev kom med tidningsbudet
snabba ryck
var ju på röntgen  i fredags 
och jag var sista patienten för dagen

 då jag hade lite gröt kvar sen gårdagen
bestämde vi att bjuda över Tommy på lunch

 gröt + ägg blir nämligen riktigt goda plättar


 både lingon och hjortron från T-by

 han var så nöjd med lättlunchen

 pinnen som vi sätter toarullen på gick helt plötsligt i flera bitar
Lennart fick laga lite...
bottenplattan sprack och pinnen ramlade av

 så var vi iväg och handlade lite till soppköket
2kg gula ärtor lök o morötter
ja det blir ärtsoppa på söndag

 när jag fick min hemliga låda från Matsmart sist var det 
bönpasta med ....pasta gjord på svarta bönor

får ju säga att det ser inte gott ut
man äter ju med ögonen oxå 
men smaken var det inget fel på
riktigt goda

Inga kommentarer: