mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 januari 2018

i dag skippade vi köttet...

men det var  en alternativ sanning
för på min frukostmacka hade jag julskinka
har köpt billig nu efter jul som Lennart skivade upp
och la i portionspåsar lagom till pålägg

 men till lunch blev det pasta med en god tomat o löksås
massa god ost (den var ju inte veg den heller)

men nu är det veg rakt igenom
det är morotssoppa så himla god
bara morötter o lök Buljong och tvålagerblad
klicken i mitten är i Mat  Fraiche och sambal olec
(det jag inte gillar med Fraiche är att det är palmolja i den
dom kunde inte få till konsistensen med annan icke animalisk olja)

 i dag har fina Robert fått sin sista vila
vid en begravning i London
alla våra tankar är med 
barn o familj 
släkt o vänner
Robert du fattas oss 

Inga kommentarer: