mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 2 januari 2018

En måndag som är en söndag som är första dagen på året

 Tänk att få börja året med att dela både mat och  kärlek 
till någon som inte har för mycket av den varan
Jag började dagen med att riva morötter 
till soppkökets gäster

 så var det dags att dra iväg
nykokt potatis, såsen är kall den värmer vi när vi kommer ner
likaså järparna...

 det fanns både lingon, rödbetror 
och chutney  som jag kokat på gröna tomater
som jag fick av Heleena i höstas 

 i dag hade vi så mycket mat att många fick med sen "hem"


titta vad jag fick av snälla
AnnaGreta i dag 
ja stickorna hör inte till garnet *fniss fniss*

väl hemma blev det potatisgratäng med julskinka
(det som är kvar av skinkan ligger nu i frysen)

Inga kommentarer: