mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 31 januari 2018

liten släktträff i Skultuna ...ÖSTBERG

Gustaf Östberg
*1898 †1958
Lennarts farfar
chaufför på Skultuna bruk

 här har vi just kommit 
Nu blir det snack om släkten i kubik

 här är Hans på den stora väggen i Cafét 

och så här ser lilla kortet ut...

 här leter vi rätt på Östberg o Glansberg (kusiner)

Lennart slog till med en Amirburgare


 Åke o Ulla

 Kerstin o Kurt

 Stig o Siv

och så hela gänget

 är har vi "Morfar" Johan Johansson
* 1861 †1954 
och Emma Holmberg 
* 1861 † 1936
han var morfar till (Hans o Georg o Nils)


 här har vi lilla familjen Östberg 
Ester * 1890 †1963
Gustaf *1889 †1958
Hans * 1915 † 2001
här har aven Georg kommit till 
*1920 † 2007


Hans o Ellen 
med lilla Lennart

 så var det dax för lite läkarbesök
min tandvärk eller käkvärk 
Peeter kliade sej i huvudet och sa 
"Nu känner jag mej dum ..fattar inget"
så det blev en remiss
Han fixade också lite nya piller av olika slag
eller inte nya utan nya resept på gamla piller
och så gav han mej min B12 spruta

Artrosvantar inhandlade
skön kompression

1 kommentar:

Ellinor sa...

Såna vantar har jag också köpt,sköna!Kram Ellinor