mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 14 januari 2018

COOLA TANTER.. och tjugondag Knut

 tänk vilka rosor fick dom på Nyårsafton av Gunilla
nu är det bara två kvar och dom fick stå i Morfars Vas
ja det  är ju förstås inte en vas utan en flaska för att ta vattenprover
han var ju ordförande i hälsovårdsnämnden i Tillberga kommun 
och åkte runt och tog prover i brunnarna 
en annan syssla han hade vara att dela ut råttgift
Råttgiftet låg i boden första dörren till höger
i ett jättestort skåp 
spännande värre 
rött papper med dödskalle på 

 Iskonst på stan
klart man måste ner och kolla
Is o snö från Jukkasjärvi 









 snyggt blev det

 så var det Knutsfest på isbanan
men kunde få låna skridskor om man ville det
(men det ville jag inte)








 jag frös så jag visste inte till mej
kunde inte knäppa upp kappan 
eller hålla i koppen på ett vettigt sätt
fingrarna var helt vita sen mörkblå
verken höll i sej i TIO timmar

 skulle handla lite mjölk och potatis
inte stod det finska piroger på listan
men det ligger det i kassen 
märkligt


 så var det ännu mer KNUTs FEST
nu på Officersmässen


mycket gofika blir det


 jag tog en tekopp med kaffe så jag hade nått att hålla i 

 kolla in granen...😁


 Irene Sangemark ledde ringlekarna och Björn ackompanjerade




 så var det dax för lite kökstjänst
en härlig pizzadeg

 och Lennart fixade med köttgrytan

 till soppköket i morgon..
dom får kall pizza jag vet...
hoppas det blir bra ändå

fläskytterfilé och starka korven
jag tror inte den grytan kan gå fel

synd att jag inte orkar äta en portion till
så himla gott

kvällen som vanligt i fåtöljen
 med TV o stickning
årets Stjärnorna på slottet
är ju en höjdare...

1 kommentar:

Ellinor sa...

Finfin dag,vilka underbara skulpturer✊️Undrar vem som blev utan piroger eftersom dom hamnade i din kasse😘😘😘kram