mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 1 januari 2018

en sista dag en första gång

 premiär för KFC på Erikslund i dag
har provat när vi varit utomlands 
men aldrig här hemma

lättlunch kyckling och pommes

 här sitter vi och bara myser


 måste prova om alla skålar får plats på bordet
och det gick bra

Jag dukar med mammas o pappas servis från
mitten av 40 talet

så kom våra vänner
jag fick dessa underbara rosor

 ett danskt rågbröd med Gubbröra
och nubbe därtill 

så kom lilla älgsteken fram

 smörkokta morötter och brytbönor
och jag lyckades med en jättegod svampsås

 svart vinbärsgelé och pressgurka fick oxå rum på bordet

då gott även om det inte var hummer

 mandelmussla med grädde o hjortron

 mätta blev vi.. nu blir det soffhäng 


 så blev kl 12 
och vi gick ut på balkongen och kollade fyrverkeri

skål för det gamla och skål för det nya

Jag önskar ett friskt år för alla nära och kära
en säng att sova i och mat i magen och en hand att hålla i  
önskar jag till ALLA

1 kommentar:

Ellinor sa...

Önskar dig detsamma🍀Vilken underbar måltid👏👏👏👏👏Kram