mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 januari 2018

roliga morötter och post nord

Laddar inför söndagens soppkök

Lennart var till Mässen och hämtade 
potatis och dom här roliga morötterna

 det kommer att bli en härlig gryta

 Men till Lunch var det andra "bullar"
och andra gäster, Kenneth o Anna
nu blev det älgfärsbiffar och mycket sås *fniss fniss* 
pressgurka, lingonsylt, chutney på gröna tomater
syltade gula kantareller och svart vinbärsgelé
och en veckosallad...

 så kaffe och mjuk pepparkaka

 vilket ledde till paltkoma för somliga

 fick en fin väggalmanacka 

hade sänt efter lite kläder
vilket jag inte brukar göra
ett sånt paket man kunde spåra
och i torsdags kväll stod det på spårningen
att dom försökt leverera paketet 12.43 ??? 
då var vi hemma båda två 
så jag ringde till DHL 
kom fram på en gång 
men det visade sej att det var ju post nord som levererat
fick ett telefonnummer jag skulle ringa
tog en djup suck och ringde
tänkte nu får jag vänta..
men inte då kom fram på en gång
fick tala med en MYCKET TREVLIG tjej
hon kunde inte hitta paketet 
oj va hon letade ... men så gick hon in på samma sida som jag sökte på
där fans det ... tyska DHL + post nord..
det låg på Sannas spelhörna....
fick ett LÅNGT nr så jag kunde hämta ut det
men jag kan säga jag har inte fått något SMS eller annat meddelande 
om var paketet finns 
men tack vare tjejen på post nord så kunde jag hämta ut paketet
men inte var kläderna nått att vänta på 
nej man ska inte köpa kläder på nätet
det är som att köpa grisen i säcken
inte kul 
nu blir det natt kära vänner

1 kommentar:

Ellinor sa...

Rena detektivarbetet😂😂En härlig matdag👍