mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 7 januari 2018

Sorgen och glädjen de vandra tillsammans.....

Men så vackert de är i Tärnaby
Ja de viste ja ju redan tidigare
men jag förundras varje gång jag tittar på 
webbkameran som sitter på Vikbacka 
O VAD JAG LÄNGTAR 

 gräddstuvad pytt kan man kalla det
eller köttbullar värmda med potatis o sås

nu närmar det sej
den vänstra vanten är inte ruggad med det är den högra
nu ska det till en mudd oxå 
men den ska jag sticka

 kollade förrådet i frysen
en kålpudding... jo ja tackar

och så kom då de beskedet vi inte ville ha 
men som vi nästan var säkra på skulle komma
Robert tog sitt sista andetag på ett sjukhus i England
han dog i sviterna efter en trafikolycka
Han hade dock sina kära runt sej som hade hunnit 
flyga dit från Sverige

 Vi  kommer att köra Soppköket i Roberts anda
även i fortsättningen 


Inga kommentarer: