mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 mars 2018

1 mars 2018...livet går framåt

 en av "mina" fina koltrastar 
Hon har varit här hela vintern 
nu har hon ätit och sitter och vilar lite i kylan

ser ju lovande ut

 men jag blev liggande 
fattar inte Mår illa och magen sväller upp
svättig i pannan och  hjärtat rusar
bara att vila sej "frisk"

 kåldolmar gick i alla fall hur bra som hellst 

 så ner på Kupan och kakbuffé
och lite småprat med Kerstin
alltid kul att träffas

 köpte 3 meter förklädstyg

 och en liten blomsteruppsats

då Lennart börjat hosta
införskaffade vi oss denna

 en låda med lite köttgryta 
hade lagom tinat när vi kom hem

en stor fin måne på väg upp över Bjurhovda


en JÄTTEKRAM till mina vänner på bibblan
Karin, Karin, Lars och alla andra
och så en extra kram till Ulla som har jobbat på bibblan 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vet i sjutton inte vad det är med youghurt,det går inte!Superduperdump...Biblioteket är väl en underbar plats,var där igår och hämtade en boksom jag beställt hemifrån soffan!Vilken rikedom.Älskar bibliotek❤️❤️Ha en bra dag min fina vän👍kram Ellinor