mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 mars 2018

gårdagen i bil men NU är vi här

tidig morgon i Västerås 
klockan är 4.30 
men man ser dagen komma
första stopp Tönnebro 
här blir det toa

 och kaffe o macka

 nästa stopp Sundsvall 
nu blir det mackficka

 och på Nipan i Sollefteå
blev det lunch
kalvfärslimpa med osso boco sås 

så var vi då framme 12 timmar i bil
är över för den här gången

älskade Tony hade fixat vatten till oss
då ledningen är frusen under vägen

Lennart fixar vatten till toan
tre hinkar snö till en spolning
tänk på de ni
så säger vi god natt 

lite frukost
inte mycket men vi har ju inte varit till affären än

 det kommer mer snö

 Lennart är lite lycklig han älskar ju att skotta

tillverkning av vatten
som sagt TRE  hinkar snö för en spolning på TOA
Sjögren slog helt plötsligt till
jag blev så trött att jag mår illa
och vinglar
Lennart fick åka till byn själv
jag måste lägga mej

men jag lyckades fixa på en gryta med köttfärssås
den fick stå på spisen när jag sov

 så kom det mer snö

 kl 11 innan han åkte till byn 
laddade Lennart fågelhuset med mat
få se när/om dom kommer

blev gröt i kväll
Grynblandning med äpple o solrosfrön

 fick färditgt öronen innan lyset skulle släckas

de är så mysigt att sitta 
med levande ljus och bara ha radion på
(men man kan inte virka vilket är lite jobbigt)

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fina fina stugan,allt andas lugn och ro och kärlek❤️Snart kommer djuren🐾🐾👏 ellerkanske mer flax😘Kram Ellinor