mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 31 mars 2018

Långfredag...

 då jag inte mått så bra har detta varit min plats nästan hela dagen

 Även om det var här jag ville vara

Lennart var in till byn på namngivning i backen

 Jens o Monne blir intervjuade
om vad dom tycker om att få sina namn i "backen"





 Monne o Jens i paralellslalom
Jens vann

 men den här lilla stjärnan var inte dålig hon heller
Thyra 4 år ett framtida hopp


 korv är aldrig fel

 prisutdelning till lag Jens som vann

 den här liftkorgen ska bytas ut
du kan köpa den 2500:- om du vill ha en "ny" soffa till altanen 

 så här fin kommer nya att bli



 jag fixade till en kycklinglevergryta

 och kaffet ute
gula bullar det är ju påsk

 filodeg....ska bli en paj

Västerbottenpaj med filodeg
(4 portioner)
Tid: 30 minuter
 5-6 ark filodeg
25 gram smält smör
2 dl vispgrädde
2 dl röd mjölk
2 msk gräslök, finhackad
4 dl riven Västerbottenost
3 st ägg
Sätt ugnen på 175 grader.
Pensla en ugnform med smör. Lägg in filodegsarken i formen. Pensla med smör mellan varje lager.
Vispa ihop ägg, grädde, mjölk och tryffelolja. Salta, peppra och lägg i den rivna osten och gräslöken. Häll smeten o ugnsformen och grädda i 25-30 minuter. Täck med folie om pajen börjar få för mycket färg.
 ost o purjo blev det 

 den blev så god

och en liten janson

kl 6.45 försvinner solen

                                                                   lite mys på kvällen
Lennart läser Anders Lifs bok om Bandy
och jag virkar på

 fina Dexter har varit hos frisören
han ser ju så vuxen ut 
nyklippt som han är

God natt jord... ny bok i kväll

Inga kommentarer: