mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 23 mars 2018

Duvslag Nej tack


 Då är balkongen innätad

 det var inte så himla lätt

 men nu är båda balkongerna 
fågelsäkrade
hoppas vi

 medan Lennart fixade med nätet 
städade jag kylskåpet
 lunch
fläskgryta med potatiskaka

 Tony ringde och berättade att vattnet frusit
förmodligen i slangen som ligger i bäcken
Ja Ja vi har varit utan vatten förr

fisk o potatis till kvällen

så var det dax för lite kvällsakrivitet
ute på Officersmässen




 Ann-Christine Kihl berättade om sitt författarskap


en del föredrog champagne 

 jag höll mej till kaffe


 när vi kom hem fick jag veta att min vän och förebild fått lämna jordelivet
Kära Bertil ingen har som du danat västeråsarnas Gudstro
och människosyn 
du borde få en staty bredvid Johannes Rudbeckius


 i morgon åker vi till stugan...
HURRA 
(även om vi inte har vatten)

Inga kommentarer: