mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 december 2013

en helt OK fredag

 var till Pernilla och köpte lite filmer av hennes dotter
TRE med Magus o Brasse TVÅ med Malle och en Pettson
blir bra till Dexter o Lova

 snabba ryck ringde till spärrtjänst i onsdags kl 17
och i dag kom detta
Var så till banken och skulle höra hur de var med bankkortet
de stod i pappen från spärrtjänst att jag skulle kontakta banken
 Jag har ju som sagt inget körkort häller...
och jag tänkte inte på att ta med passet 

Men när de blev min tur och jag talade om för banktjänstemannen att jag har ett problem 
har förlorat min plånbok och vill ha ett nytt bankkort 

Så frågor hon naturligtvis efter leg..
.och sen säger hon i samma andetag säger hon de har du naturligtvis oxå tappat 
men vist är du Måd Östberg (jag ser nog ut som ett frågetecken av största mått) 
jo de är ju jag ... tjejen var klasskompis med våran son ...för 30 år sen



 Lunchen kålpudding sås o lingon
så himla gott

 en blå burk som numera är orange
min blå burk hade "tappat" gångjärnen
fick en ny och nu var den orange...

 en underbar sillmacka till mellis

 och nu har Lennarts tomtekolor fått papper på sej

 till kvällsmat blev de ännu en favorit
min egen hemkokta pölsa
men ser de inte men den värms med kokt potatis i bitar
blir ju bäst så
Lennart åt ägg till sin portion

och på kvällen blir de lite godis i koppen

Inga kommentarer: