mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 december 2013

provbak och provsmak

 olika fotspår på våran trappa

mise en place
  jag ska provbaka en kaka få se om de blir bra
och blir den de skall jag baka den till Stellas dop

 citron/saffranskaka

 med glögg glasyr

 jag tycker nog att den ska gå och diska

 vispen går att ta bort ...men då får man nästan inte dit den
jag använder just den här vispen mycket sällan
jag tar den lilla vanliga elvispen i stället

 i dag  har de snöat till och från






 en renlever i mjölk

 dagens lunch Kött som stått i ugnen i 12 timmar på 100°
och en god svampsås

 kvällsmaten blev baconlindad lever 
sås potatis o lingon (röda vinbär) och morötter
jag skulle nog kunna äta de varje dag

min lilla fina hyacint 
den doftar så gott

 Robban kom från fjället
de är svårt för renarna just nu
dom har svårt att finna mat

 "gubbarna" avsmakade saffranskakan
den fick godkänt

 kl 15 Världen är BLÅ

kl 15.45 världen är SVART

Inga kommentarer: