mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 december 2013

Onsdag mitt i veckan

Lennart har gjort tomtekola

och fixat en sillröra

jag har fixat lite med ljus
kom inte så långt 
men jag kom i alla fall dit jag skulle

lunchen lite thai kyckling 

Nu har jag tappat bort den IGEN!!!!!
måste vara nått allvarligt fel på min hjärna

men Lennart var snäll och lånade mej en slant
så jag kunde åka ner till stan och träffa
Anki och vi tog en fika på Global
så trevligt

och i kväll blev det kokt torsk med äggsås
undrar om de finns nått godare?

men kan ju undra vad detta är...
men de är kokta renben som ska bli soppa
står på balkongen och ska kallna
så jag kan ta bort fettet i morgon 
och koka klar soppan

i ugnen ligger en tjälknöl
den skall få ligga i 75° 12 timmar

så blev en disktrasa klar igen då

Inga kommentarer: