mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 30 november 2017

diabilder = nostalgi + lite mat o virka

 Året är 1958 och vi ska BYGGA HUS
många huskataloger blev det

 så var det dax att bestämma sej

 och här skulle huset stå...
en tomt som Bösebergsborna hade använt som skräphög

 Pappa fick tomten billigt 
han betalade bara för tallarna som stod där i princip

 mycket gräva blev det

 Mormor kom med lite fika

 Alla fick hjälpa till
Marita och jag målade alla lösa brädor till fasaden

jag kan känna hur det luktade trä 
ett fint hus fick vi
 dagen har vairt kall runt -20 hela dagen

 det är bra med lådor i frysen
en makaronipudding blev det till lunch

 Lennart åkte in till Tobbe en sväng
och jag sitter här
så vart dom klara

och pölsa till middag


få se om dom kommer till posten i morgon
eller så blir det nästa dag.....
nu ligger dom i alla fall i en låda klar att postas 

Inga kommentarer: