mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 11 november 2017

Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter....


Liten blir stor i dag fyller Linus 26 år
här i Morfar Lennarts dopklänning 
Linus döptes i Stensele kyrka

en klänning Ellen sytt 1945 av de hon hade hemma
så underklänningen är hennes gamla underklänning 
så underbart
Lennart döptes i Skultuna kyrka

 Lennart for till Ragge o Marie en sväng på morgonen
jag pratade med AnnaGreta i telefonen länge länge
skrev bloggen och funderade över livet i stort
konstaterade att man behöver inte älska alla 
men man ska uppföra sej ändå
snabblunch 
gröt på grynblandning o tranbär

 så kom tidningen....
Vi var till Rusta och köpte 
pappersduk, servetter o pepparkakor
till i morgon

 Middagen blev älgbiffar o svampsås
oj så mätt jag blev
fick allt lägga mej en stund och läsa
Läser en märklig bok av Gunborg Wildh
vak upp Johanna
det finns inga kapitlet i boken!
och jag får inte riktigt grepp om den...
Hjulsjö 1840 

 ja ja kvällen kom och tv o virkning

 kaffe o leffsa de är inte dumt de inte

och så ramlade dom här ner i soffan
så länge sen ... men nu är dom här
i morgon blir det fest

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att ni får en supertrevlig trappfest👍👍👍👍Sjung och var glad och njut av stunden❤️Kram E