mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 25 november 2017

EN DAG I BIL...

 första stopp Tönnebro 
trodde nog det skulle vara snö här
men inte då... men kaffe i termosen fanns det

Vantstickning pågår

 nästa stopp blir Sundsvall och lite förmiddags fika på macken
bra toa har dom oxå 

 Lunch blir som vanligt på Nipan i Sollefteå
gott som vanligt 
fisken var TOPPEN i dag
inte så mycket pannering 

 och i Åsele var jag kissnödig igen då

 så det fick bli en tur till KRONAN



 ett häftigt litet ställe

 och nu ser man att det är vinter ...
på riktigt

Här ringde Tony och frågade var vi var
han hade inte hunnit köra snösvängen än
han blev glad att vi var i Åsele då skulle han hinna 
köra snöslungarn så vi kommer ner till stugan

 det går framåt

 i Vilhelmina tankade vi godis 
och jag gillar dom här med lingonsmak

så var vi då äntligen framme
13 timmar i bil är "lite" drygt 

Vägen ner och gårdsplanen var slå fint "skottad"
bara trappan som behövde en sväng innan jag kunde gå in
en kvällsmacka och lite dagboksskriva

 men kolla på den här då
stått ensam och övergiven sen den 30 sep

nybäddat....
nu blir det en god natt
i mörker och tystnad 

 Bettan  2 mån och 61 cm lång och väger 6520g

 och i dag fick den här lilla gumman lov att besöka sjukhuset

hon kan inte bajsa vilket inte kan vara så skönt
förstår att hon varit ledsen och grinig 
hela tarmen full med bajs
men nu blir det bajsmedicin
och mjölkfri ersättning 
stackars lilla Thyra

Inga kommentarer: