mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 31 december 2017

en GLÄDJENS DAG

 Lennart löste melodikrysset och jag nystade garn
så fina garner tror jag ska göra tovade vantar
i virkad nålbinding 

 till apoteket för att fylla på pillerförrådet

+ alvedon 

 så en tur till Skultuna




köpte mej ett rivjärn
skulle ha en ugnstermometer oxå men det fanns inte
inte heller servetter med lite guld på...

 hade enchiladas kvar ...

 fick ta fram stora kastrullen
1 liter mjölk 1 liter buljong och 1 liter tjock grädde
sås till Soppköket

 fixade Gubbröra till i morgon
ser inte så gott ut MEN DE ÄR DET

 så var det älgsteken...
jag har en termometer från förra århundradet
och den funkar ju oxå 

så hade det varit dop i Latikberg 
våra lilla Bettan har upptagits i Guds familj 
så där på riktigt

i kväll kom glädjebudet
ROBERT är FUNNEN
visserligen ligger han på ett St Marys hospital i Pedington
med blödning i hjärna och bäckenfraktur
efter en trafikolycka
men vi vet var han är
vilket vi inte gjort sen i augusti 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Gott Nytt År till dig och Lennart,dom godaste människor jag vet❤️Med hopp och kärlek Ellinor