mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 31 juli 2024

är detta MÖJLIGT ❤️


en helt vanlig tisdag 
börjar med stickjunta på ❣️
vi har så trevligt jag stickade, Therese broderade
(är ju broderiets dag dessutom)
och Veronica sorterade pärlor 


när jag var på väg hem ringde
läkaren från VC om svaret från
gårdagens mätning
hon skickar en remiss till
Lasarettet och endokrinmottagningen
antingen skulle jag få en tid där
eller så skulle dom tala om vad VC kunde göra
låter ju bra 


ingen ville ha någon lunch så den hoppade vi över


hoppade dock inte över vilan


det är SÅ LÄNGE SEN 
jag bakade matbröd
men i dag gjorde jag det


så var lilla mössan klar
nu ska alla delar tvättas och blockas
sen överlämnas till mormodern


så där 1½ timme senare är dom klara


eller de är dom ju inte riktigt
nu ska dom kallna inlindade i bakduk
och badlakan


har garn kvar så det får bli ett par 
sockor till bäbisen oxå 


kål o köttfärsröra till kvällen
nu var det gott med mat


pling i luren KIVRA kallar
 jag har fått tid den 3 sep
är det möjligt 
läkaren ringde ju för 3-4 timmar sen


ja ja ibland går det fort ska jag säga 
34 dagars väntan på tid inom vården 
får man säga
är lite 


i morgon kommer Annaeva som är snudd
på vegetarian så de får bli en 
afrikansk böngryta



ni vet vinglaset och kocken.....


siså där, då var den klar
blir bra, bara att värma i morgon
tror jag ska förstärka den med
kycklingkorv


så var den slut


och jag börjar på den

vän av ordning frågar; kom inte frysen
nej de gjorde den inte 
för vi hade missat ett sms 
nu kommer den på fredag
HOPPAS VI









 





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blir såå glad för din skull att vården hos er fungerar,det känns tryggt.Jag har fått en tid för provtaging i mitten av december och ev en tid hos audionomen i slutet av november...suck men glad för din skull...och limpor👏👏👏👏👍