mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 juli 2024

"Möja" sa hon så lycklig😟❤️


Matte skriver sin "dagbok"
och jag ligger i solstrimman
de är så det SKA VARA
eller hur?


jag MÅSTE hjälpa matte
hon ser inte säger hon


dom svarta ska ligga på ⚫
men inte där det står K eller H


på förmiddagen tog vi 
Veronica, Lasse o Mine
med oss till Skuggans Gröna


jag tog en liten Galette med räkor o ägg


Veronica tog oxå en liten men med skinka


Mine smaskade på en räksallad
special gjord för henne


Lennart o Lasse tog fullstora med skinka

Galette = "pannkaka på bovetemjöl"

300g bovetemjöl
3krm salt
3 dl mjölk
3 dl vatten
3 ägg


kaffet är gott 
men koppen för tjock


så for vi till Salnecke slott
MEN 
antikt o kuriosa
var bara öppen lördag o söndag'
och fika de vi ju redan gjort


ja ja så kan de gå
hemma igen där blommar
hortensian i en övergiven rabatt


och dom små pytterosorna


Hedda och jag tog en vila när vi kom hem


och så var det ju dax för mat igen
blir en paj på rester
broccoli 
2 skivor Kassler 
½lök  
tomater



blev bra räcker två gånger till
en i frysen och en till i morogn


att tvätta fötterna i kvällssol
är ju inte helt fel


älskar den här bilden av Annaeva
även om jag var rätt arg just då

"Möja" sa hon så lycklig


och just idag har dom bröllopsdag
Annaeva med sin Ola
dom gifte sej i hemlighet 2007 på Kreta
här från en av deras jordenruntresor


NI bor i mitt hjärta 



 

Inga kommentarer: