mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 juli 2024

Dock Pär fick vara modell 🐈‍⬛



fick en bukett med rosor o nejlikor när jag fyllde år
rosorna vissnade nästan innan givaren gått ut genom
dörren MEN nejlikorna är så vackra




Mine käkar frukost Flingor o fil
och jag blev bjuden på kaffe o leverpastejmacka
för jag stickat sockor till Thea
de tackar jag för


Lennart var på fågelspan


så kom AnneMarie och hämtade mej
vi åkte till Skultuna och skulle besöka Kerstin
MEN hon behagade inte vara hemma
hon var ute och cyklade
så vi fick lov att fika själva
fniss fniss


jag önskar mej en chokladblomma till balkongen
men dom är ju "lite" dyra
får kolla på Norells har ju presentkort där
doftar så gott att man vill ta en tugga
ja inte presentkortet utan blomman 


fått svar på röntgen
men ser att jag haft lunginflammation
ser också att vänster hjärtkammare är förstorad
+ nya Kotkompressioner viket förbryllar
inte undra på att jag har ont i ryggen


så nu väntar jag på kallelse till
bentäthetsmätning 


så skönt med färdig mat i kylen
Flygande Jakob 


så var lilla mössan klar
och Dock Pär fick vara modell


fick för mej att jag ville baka på kvällskvisten
sagt och gjort nu är det gjort
eller den är inte klar 
glasyren ska på i morgon när rulltårtan
kallnat ordentligt i kylen 

nu säger jag god natt



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Alla våra krämpor,det gäller att hitta glädjen i det lilla men ibland är det ruskigt svårt💪🏾Kram