mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 juli 2024

det blev en höna .....🐔


Torsdag och ❤️-punkten
vi sitter här med våra "diamanter"


snabb lunch när jag kom hem


och en vila på det


Hedda fortsatte vila även när vi vilat klart
eller jag hade vilat klart inte hon


sista lilla skvätten pannkakssmet


blev en höna 


gjorde lingongrädde som farmor alltid gjorde
hon hade kaffegrädde jag hade matgrädde


min fina Lisa som jag fått av 
Veronica o Therese


jag har TVÅ stickningar i knät
Men ovanpå det en katt
så det var slutstickat

skulle ju börja med tårna på tofflorna
men de får tydligen vänta till i morgon


och så kom det en REGNSKUR
oj va de regnade
helt galet


och i dag börjar det stora spektaklet 
här i stan
Tänker på dom när regnet kom


 

Inga kommentarer: