mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 juli 2024

Bling Bling


frukost på balkongen som vanligt
så delar vi ju på allt 
eller hur❣️ 


så glad för min balkong
här kan jag sitta och det spöregnar
och jag är torr


men man får akta sej för takdroppet


köttfärslimpa sås o potatis
de är mat för en viking


våran Flicka i Uganda
har ett sår under foten som inte vill läka
så i dag blir det läkarbesök
jag är så tacksam att Olga är nere 
i Uganda just nu och kan hjälpa 
Aida 


Hedda är så söt när hon sitter på baken
och använder framtassarna för att hålla
bladen så hon kan äta 


så var det dags för underhållning
vi har gått tipspromenaden som var 
dagens Sommarkampen
resultat i morgon
svårt omöjligt skulle jag säga
om dagens kamp


Men jag vet att jag har ett rätt
i alla fall
Violsnäcka är ingen blomma


så var det dax för Freddy Amigo 
att inta scenen 





"han tog av sej sin kavaj


sparka av sej båda skorna


 
Å så spotta´ han ut snuset

Och sa min sköna får jag lov"


MÅNGA var vi som lyssnade


han kan allt sjunga han ...
tack Kooperativet Hjärtpunkten 
för en fin eftermiddag


när man egentligen inte skulle på ICA
men går dit ändå 
och så hittar man denna låda för 30:-


jag vet de är inte torsdag
men jag blev så sugen på pannkaka
och min nykokta blåbärssylt


första ärmen klar


alltså alltså
ni skulle bara se dom vita pärlorna
dom glittrar mer än dom andra
riktigt bling bling











 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ni har så himla mycket skoj på erat vuxendagis 👏🤗