mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 juli 2024

vänskap o kärlek ... de är fint de ❣️


inte lätt när gräset (majsen) står så långt bort


hjälp mej då matte






panerad sej.... med egengjord remouladsås
och bortgjord skagenröra o potatissallad
skvättar sen förr i kylen
kan säga att dom bortgjorda blev 
kvar på tallriken
Vågade inte 
blir för mycket gegga 
vilket inte min mage gillar


alla använder inte nyckel när dom ska in
😡😠👿😡😠👿😡😠👿



så for vi till tillberga
och vår älskade Tant Elsa
i dag var även hennes
barnbarn Patrik där
han bor ju i Storuman
så dom ses inte så ofta
i dag var glädjen stor

❤️❣️❤️❣️❤️



gofika hade vi med såklart
det var Silviarulltårta
gick åt som smör i solsken


alltså alltså
vackert är det i alla fall


en Janson till kvällen
är ju aldrig fel


och så var det Kronprinsessans
födelsedag på TV


och så finalen i fotbollen


fotbollen såg jag dock inte jag 
satt på balkongen och stickade
och lyssnade på bok
Vårkänslor o skråvmål


30 augusti ska vi på teater
de blir kul hoppas vi


då sitter biljetterna där och bara väntar












 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Viktoriadagen kikade jag på,tyckte att musiken var knepig,somnade under fotbollen men såg iaf sista kvarten 👍Rätt land vann enl mig👏Har ingen katt men tre stora urnor med popcorngräs vajar på min altan,tycker att det är vackert👍🤗