mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 26 juli 2024

en leverans på tisdag


har sovit som en "kratta"
ont i magen och tusen tankar
ska till tandhygienisten
fattar inte varför jag är så orolig

kan inte få ner kaffe ens


50 minuter hos Tove
en så trevlig tjej.... ja ja nu gick det
BRA eller ja de gick 
då jag har Sjögren tär de på tänderna
så det var ett litet hål som ska lagas
så fick en tid hos Abbe i augusti
och en tandkräm som är en medicin
så man får den på recept
KLAR för den här gången
500.- fattigare
men ren i munnen


tänkte först ta en sväng på stan
men jag tog första bästa buss hem
så i svängen StoraGatan / Vasagtan
smäller det bara till i bussen
och en "Gubbe / äldre Herre" på sparkcykel
ligger på gatan Tror han körde på bussen
inte bussen på honom
han kan i alla fall resa sej upp
polisen kommer
vi får en ny busschaufför 
och efter lite om och men 
kunde vi så åka igen


hemma och jag kan ta dagens första 
kaffe och lugna ner mej


köpte ju massa bananer igår
nu ska jag testa
chokladbollar på banan


och ett kakrecept med banan


chokladbollarna blev superbra 
kakorna helt OK
men i morgon ska jag göra fler chokladbollar
helt klart en favorit


lunchen består av dom där köttbullarna jag 
gjorde i går... på Nöt & Grönt färsen
konstig konsistens på dom 
men helt OK ändå


vår frys vill inte som vi
den står där och PIPER
och vill inte riktigt bli
"fryskall" bara kall


så vi åkte ut på tur
här såg vi en frys som skulle passa


här fanns det inget som vi ville ha


inte hos ELONs två butiker heller


tog en fika på ICA och funderade


åkte hem och funderade mer


fixade kvällsmat


åkte tillbaka till Power


så visade det sej att de vi trott var en frys
var ett kylskåp ... ja ja vi hittade en likvärdig frys

går till kassan och killen frågar vilken bolag ringer du med
3 säger vi för de gör vi ju 
ja ha säger han då får du 1000 kr i presentkort 
som du kan handla va du vill i butiken
Lennart frågar snabbt kan vi utnyttja det på frysen
svar; ja vist MEN vi måste gå till en annan kassa

så vi knallar iväg och en ny försäljare kommer
en supertrevligt kille
jag ser att ni  har
två mobilabonnemang och ett bredband
stämmer det ... jo de stämmer
då får ni 3000 i rabatt...säger han
och han ser att han kan sänka vår månadskostnad
vi är ju över 65  och det fanns en pensionärsrabatt
att utnyttja
så han sänkte med nästan 200 kr i månaden
VILKEN GREJ 

Frysen levereras på tisdag eftermiddag
hoppas att vår nuvarande håller sej på mattan
och inte lägger av helt till dess


så nu firar vi att frysen pajade
fniss fniss


pillade klart grodan i kväll















 

2 kommentarer:

Anonym sa...

🙏❤️

Anonym sa...

Du får gärna skriva vem du är ....för jag förmodar att du inte heter Anonym