mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 9 mars 2008

GRANNFEJDEN

Nu tror jag att jag ringer Asberg
(hur tusan han nu stavar)

Våra "grannar" är totalt BLÅSTA I HUVUDET

i vår bostadsrättsförening skall det bytas badrum, över 500 lägenheter är berörda. Nu är de så att ett fåtal (5-6 stycket) vill inte detta och har lämnat in protester till tingsrätten om att hela upphandlingen gått felaktigt till och lite sånt SKITPRAT
Dom fick nej i Tingsrätten, så nu är de överklagat till Hovrätten och där ligger nu papperen och samlar damm.

Badrumsrenoveringen är i gång men bara i dom trappuppgångar är ingen tvist förekommer, dessa trapphus får allt snällt vänta tills domen i hovrätten är klar

OCH VI BOR NATURLIGTVIS I ETT SÅDANT TRAPPHUS
i vårt hus börjar dom efter semestern men vi får vårt badrum står i stjärnorna

detta fördyrar ju naturligtvis för föreningen att inte arbetet kan gå sin gilla gång utan att vissa trapphus får dom gå tillbaka och arbeta med sen och de är ju så att de är flera hus på ett rätt stort område
och detta BLIR en fördyring de kan ju vilken som helst fatta
dock inte våra grannar
som nu har anmält styrelsen och förvaltaren för FÖRTAL

vi fick i veckan vår hus tidning och i den stod det just att eftersomdet inte går att arbeta i rätt ordning så blir de dyrare och de beror på ärendet som ligger hos hovrätten

jag kan inte få de till förtal

Inga kommentarer: