mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 22 maj 2018

hur många träd ska det vara för att det ska heta skog?




 tidig morgon på Hälla... kl är bara 7.15
jag bara älskar dessa gula rapsfält
kan ju vara rybs oxå förståss
den kommer väll först 
ja ja jag vet inte
jag bara tror
men vackert är det
raps eller rybs


 nr 3 i kön

 visade sej att jag var nr 2 till lungröntgen 
så jag var snart klar
bara att Carl-Oskar och knalla hemmåt

 är så lycklig över alla dessa "skogar" vi har i Västerås

SVAR PÅ FRÅGON OM SKOG:

 En vanlig definition som används 
är den som utformats av FNs jordbruks- och livsmedelsorganisation, FAO. 
Enligt den är en skog ett område som är större än 0.5 ha (en fotbollsplan) 
med potential att bära träd med en sammanlagd krontäckning om minst 10% 
och en höjd om minst 5 meter.
Finns dock ingen uppgift om antalet träd.



 tog svängen förbi Hjärtpunkten
i dag var det lyx KÖTTBULLSMACKA o Kaffe
för en tjuga

 bästa vännen kom oxå och vi hade en liten 
stickstund tillsammans
så här kul kan man ha när man träffas


passade på att låna oxå 

 nu ska de bli ärtskott är tanken

 kom på att jag satt dom nog för tätt
ja ja vi får se

 lite Enchilada blir det som mat i dag

med kycklingfylning

 Måndag och fint väder 
då blir det Westerqvarn

 Träffade lilla Thyra med mor o far även i dag

 Lennart tog en sväng bland bilarna 
och jag satt kvar och stickade på Thyras klänning

jag fick en mjukglass
första jag ätit sen 2004 som jag inte fått ont i magen av












detta är INTE Linus....
fick lov att smsa och fråga om han också var här
men det var han ju inte
men tusan så lika

1 kommentar:

Ellinor sa...

Håller tummarna att röntgenplåtarna visar ua✊️Fina dommardagar,bara att njuta😍kram