mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 januari 2019

Nyårsafton hemma hos mej...

Liten lunch soppa
på det som fanns i skåpet
potatis, lök, morot, en tomat somvar vissen
champinjoner lite ärter
och vips var det mat även i dag

 nu ska jag fixa lite fruktsallad till i natt
kokar en lag på socker vatten vaniljstång o lite salt
den förhöjer fruktsmaken

 fyller soppskålen med frukt
den är perfekt till just detta

fick dessa underbara av Lennart i dag

 så där då var det klart 
gästerna är på ingång

fick en liten blomma
de tackar vi för

 örtmarinerad gravlax
med örtkesella
på mjukkaka från Tärna

 och så den underbara köttgrytan
med den underbara träsleven
jag är så lycklig för den
tack snälla 
"samiskakocken"för att du gjorde den 


 som avslutning blev det 
hemgjord ostkaka med grädde o hjortron


 vi pratade...

och pratade
  
och pratade 
så blev det kaffe o godis

Persbrant på TV

och klockan blev 12

oj va de smällde
(jag tog inget kort på fyrverkerierna 
den här bilden har Martin våran gårdskarl 
tagit jag lånar den av honom)


 så kom fruktsalladen fram


till bubblet

GOTT NYTT ÅR FRÅN OSS
 PÅ NORRBYGATAN

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Önskar er ett underbart 2019✊️��❤️

Berith sa...

Ser ut som ni hade en fin nyårsafton!
God fortsättning 💕