mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 21 augusti 2019

en helt igenom välsignad dag...

 det är som lättare att leva när solen skiner
det är som lite av värk o elände går bort med solsken

 tänk att få laga mat 
de är ju en välsignelse i sej
att ha grejer att laga av
att göra människor mätta
jag bara ÄLSKAR att laga mat

 här ligger dom godingarna och puttrar

 Lennart har åkt in till byn för att hämta våra gäster
jag passar på att njuta en stund i solen

 Välkommen till bords


 tomma fat betyder att det var bra eller hur
Magnus o Carolin åt med god aptit
även om Magnus hade svårt att koncentrera sej på maten
när det var så många fåglar o ekorrar utanför fönstret

jag fick en skraplott av Magnus o Carolin

nära skjuter ingen hare heter det ju
men spännande var det en stund

 så blev det ett besök på Gamla Kyrknäset

 Lennart hade lånat nyckeln 
så vi kunde få gå in


 färden fortsatte in till byn 
och "stora" kyrkan

 så där nu  finns det bevis på att Magnus varit här

 ett besök hos Janne var ju ett måste förstås

och det sedvanliga kortet utanför "fiket"

så tog vi en tur upp till "baksidan" av Anja backen

 kollade av Ingemarbacken
 i dag gick det dock inte att köpa liftkort

så släppte vi av Magnus o Carolin 
vid Åkerlundska gården där dom bor några nätter 

vi åkte hem och fixade lite pytt

 t.om jag tog ett ägg i dag

 köpte "lite" porslin till Hannah 
som sa när vi var där 
att det började bli lite dåligt om den varan
9 flata 8 djupa tallrikar 11 assietter
6 koppar med fat
2 karotter
sockerskål o gräddkanna

 allt för 150:- det går ju inte att motstå

 blev så tvärsugen på popcorn 
blir ju det ibland
tur vi hade popcorn hemma 

säger hej då för den här dagen



1 kommentar:

Ellinor sa...

En kanonfin dag👍👍