mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 oktober 2022

På en byväg o våren = hemma på vår gård just nu


Två månader till jul
julklapparna klara


och raggsockans dag är det också
egenstickade 
av ett egenfärgat garn


På en byväg om våren är det lerigt och dant
så även på våra gård på hösten


MÅNDAG
är ju alltid en måndag
och stickning på Hjärtpunkten



när jag gick hem från Hjärtpunkten 
tittade jag in hos sjukgymnasten
och fick tid nästa vecka
på tisdag kl 12
blir bra det
ljumsken
ryggen 
knä


repris från i går
kassler o ris o grönt


ett minne dök upp
Dexter o Lova med
gammelmormor i gungan
här är vi i lekparken här på gården


jag bara älskar att gunga 
synd att barnen inte var med i går
när vi var till Svarvarparken


tomatsås med äggplanta o pasta till kvällen


nu har långhusen på Odensvigatan
börjat få färg på loftgångarna
kommer att bli så fint


kvällens TV


kvällens stickning


och så smsade Stella
god natt till
Gammalmormor
då kan man sova gott
(de här kortet är från 3 nov-21
do hon sytt sej en kjol och en väska)

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig måndag ❤️