mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 8 september 2016

en dag som slutade med TVÅ KATASTROFER

 svamparna frodas på min "gräsmatta"

 men hu vilken trist dag...grått grått och åter grått

 vist är de höst

 det  har regnat Eller kanske inte regnat hela dagen...
men de blev bara 2 mm i mätaren
 rallarrosorna vid min trappa
tycker dom ser så häftiga ut

 dagens lunch nudlar och makrill
Lennart fick kokt fläskkorv o dillsås
hade en låda med 1 portion i frysen

 jag virkar på

 minns ni potatispinnen som jag la på spisen när spisen var varm?
Nu har den fått ett nytt "handtag"

 flera lådor från frysen
den här gången köttgryta

ja de går framåt ...

SÅ INTRÄFFAR KATASTROFEN
det är min vän och hennes dotter som krockar

Två bilar råkade ut för en olycka på E18
mellan Rocklundamotet och Vallbymotet
i riktning mot Enköping på onsdagseftermiddagen.
Två personer fördes till sjukshus efter olyckan.
Krocken inträffade enligt polisen
på grund av att den ene föraren bromsade in kraftigt,
men det var inte bilen bakom med på utan
den körde istället in i den första bilen

efter tillsyn fick dom åka hem
och mår efter omständigheterna bra
TACK GUD FÖR DET 

och så nästa KATASTROF
Hannah skulle in på en liten titthålsoperation
kolla om det är Endomentrios som gör att hon har så ont vid mens.
Skulle bara vara där över dagen ...
Men se de gick inte som beräknat...
operationen fick avbrytas....
och sen blev hon
MYCKET illamående och svimmade flera gånger
så nu blir hon kvar med dropp och tillsyn
och inte fick hon veta om de var
det var som orsakar smärtan vid mens
ja ja jag säger bara de
suck och stön

tänder ett ljus och ber för mina nära och kära
man vet inte vad som händer

Inga kommentarer: