mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 28 september 2016

hantverkare i kök o toalett

 en sliten tröskel...

 ute går molnen lågt i dag

 så tar Lennart sej samman och börjar med nästa tröskel
han har ju fixat den till lilla toan och den i hallen



 och jag ska fixa lite mat


 en riktig klassiker
hade dock inget stekfläsk utan de fick bli bacon

 och så har tröskeln fått första varvet fernissa

 ja ha så tar han tag i nästa projekt
golvet i lilltoan

 de ser lite torftigt ut
men de är en kåldolme som gömmer sej under såsen
då vi ska lämna stugan snart så äter vi ur alla burkar i frysen

 medan jag sitter och stickar fixar Lennart lite gotta till kvällen
ugnstekt äpple med hemlagad vaniljsås
han är bra duktig min praktikant i köket

ännu en binda klar

Inga kommentarer: