mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 september 2016

HURRA för mej

 i dag ÄR det HÖST så där på riktigt

 det har regnat

 och så har de REGNAT och BLÅST
fick 5 mm på 5 min
men endast 7 mm på hela dagen

 nu närmar de sej slutet
ett ben två armar kvar
sen är de monteringen av dessa två

 kokt korv o pepparrotssås
blev lunchen

 äppelkaka och hemgjord vaniljsås till ef. m fikat

 en paj utan pajskal... eller är de en gratäng då?
eller kallar vi de ugnsomelett?
med korv, kassler, potatis, morötter o lök

så var dom då klara
Babblarna.

jag har virkat i Drops Loves You 5
som är producerat av 100% återvunnet bomull
det är ju rätt tjockt garn,
 virknål 5 rekommenderas
jag tog en 3:a
då blev de stadigt och bra

(men så fick jag ta till Voltaren ibland för tummarna)

Inga kommentarer: