mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 22 september 2016

skavsår på hönan ?

 en tunn dimma och solen lyser

 dimman tätnar

 dagens handarbeten

 korvgryta

 de blev en bra dag i solen

 undrar va han kikar på med kikaren
var vist nått fågelspan

 dom undrade på kvällspasset vad man har i väskan


 undrar va de är som lägger sej som "damm" på vattnet

 ser ju ut som frömjöl .... men nu??

har nu lagt ut frågan på FB
och skrivit till Skog Sverige och hoppas på svar

uppstekt palt
är banne mej godare än färsk

så var den första bindan klar till flickorna och kvinnorna
i Uganda där jag har mitt fadder barn Gloria
MEN inte tusan kan jag lägga i Wettexduk
hon kommer ju att få skavsår på hönan lilla tösen
nej jag kommer att sy iläggsbinda av frotté i stället
och förstärka med plastadfrotté

 en ny binda på gång och på vanten är de bara mudden kvar

1 kommentar:

Ellinot sa...

Du är såå kreativ och dina bilder gör mig lycklig❤️❤️❤️❤️tack Måd