mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 september 2016

varför har dom gjort så här???

 jag brukar ju koka min egen pölsa
men i dag köpte vi en burk
och förr i världen
kunde man öppna burken i båda ändarna
och sen skjuta ut pölsan i kastrullen
men nu har dom gjort om burken
så de går minsann inte att öppna i botten
VARFÖR??

 ja ja jag fick ut pölsan tillslut ändå
(inte är den lika god som min egen)

 fick en beställning
torrkötte för 400:- 

 Lennart har varit ute här i Yttervik och plockat lingon i dag igen
och vi gör sylt på vårat eget lite udda sätt
Mal 3 liter lingon
rör i 1½ liter socker
och häll i 2 liter hela lingon



 har inte gjort sylt på alla lingon
jag vill ha några hela lingon ibland när jag lagar mat

 hade lite kålpudding kvar sen sist...

har börjat på en ny binda

Inga kommentarer: