mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 3 september 2016

ordet FREDAG har en viss klang...

 Rune, Kurs och Ankan far över sjön för att leta guld
men oj va de blåste, trodde ett tag att dom skulle vända

 här blev de frukost i lugn och ro
Lennart har sin sista arbetsdag för sommaren

 tänk att få handskrivna brev..
hoppas vi kan skriva många brev och kort till varandra
bra intiativ Anna

 Lennart kom hem till lunch och då blev det kåldolmar
hade som tur var en låda i frysen

 sen bar de av till Sjukstugan för att hälsa på Sonja som ligger där
hon mådde relativt bra .. var vid gott mod som man säger


min nya underbara tandhygienist ringde
och vi diskuterade den gel som jag har borstat tänderna med i flera år
Nu blir de nya tag med nya grejer...så vi var in på apoteket och handlade lite
skulle nog köpt en ny tandborste också när jag liks var där
 kokade ju rödbetor i går
 i dag blev dom till soppa

 med crème fräsch smaksatt med pepparrot

 och alla dessa underbara små vänner låg i postlådan i dag
Tack Annaeva .... vilket fredagsmys

 stoppar in Pinocchio i ugnen

 han ser fin ut...nu väntar garnering i morgon


 att lägga potatisstickan på varma spisen och sen ställa kastrullen över
är ingen bra grej....

ett huvud klart....

1 kommentar:

Ellinor sa...

Den tårtan är min favorit,den har många namn och hos mig heter den Britatårta,ingen aning varför,t o m jag kan äta en liiiten bit om det är färska bär och lite grädde!Mums.Ha en bra helg både du och kärestan❤️/Ellinot