mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 maj 2018

det stora bullbaket



helt vanliga bullar 

  • 5 dl mjölk
  • 50 g jäst
  • 150 g smör
  • 1 tsk salt
  • 1 dl strösocker
  • 14 dl vetemjöl, (840-870 g)
  • Fyllning
  • 100 g smör
  • 0,75 dl farinsocker
  • 2 msk kanel, malen  
  •  
  • jag fixade två degar...
  • Lennart har farit som ett skollat troll i dag
  • först var han och Tommy till Karbänning för att se hur det ser ut innan 
  • cykeltävlingen i morgon
  • sen blev det Eskilstuna för att lämna grejer till nån verkstad Pärzon han inte
  • Viksäng för att hämta dukar för vatten till cykeltävlingen
  • ner till Sannas och hämta paket från MatSmart
  • till iNTiMAN med bullarna ... sen fick även han lite lugn och ro

Var ju inte riktigt meningen att jag skulle baka
men nu blev det så...  


gör en butterkaka i långpannan

så var då bullarna klara 
dom ska med till Poker Run i morgon
och inbringa en krona eller två till Soppköket

så fixade jag en liten skylt till i morogn
är inte riktigt nöjd men jag orkar inte mer
sitta och pilla i telefonen är inte min grej
men jag har inte de programmet i dator
vilket är urfånigt
och min dator vill inte så mycket 
den behöver på lite "datorspa"
och hämtar lite nya krafter
ska se om det kan ske nästa vecka

så blev det balkonghäng ...

och på kvällen kom Kjell o Gunilla upp 
och kollade om bullarna vart godkända
och det blev dom... 
möjligen lite små men då får man väll ta två

Inga kommentarer: