mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 16 maj 2018

SOMMAR SOMMAR SOMMAR..... tur att det finns skugga

 Då "Valpen" Martin Vår gårdskille klipper gräset 
låter det en hel del... och det får det göra för vi vill ju ha gräset klippt 
(bild från nätet han kör inte traktor)

och det är redan så varmt att man inte kan sitta på den soliga balkongen
utan fick lov att flytta till den andra
och då var det ju det där med gräsklippningen
det är stora ytor och tar tid...

men då åkte vi till Slakteriet Saluhallen och Bakpasset


där vi blivit lovade bröd till soppköket


helt underbart gott och "riktiga" limpor
bakade i köping

 när man är på Bakpasset måste man ju fika eller hur



dom såg goda ut men det blev en kopp Björklunds kaffe

 lunchen blev några köttbullar på naturbetad kossa
och stuvad vitkål

 Pastor Janson min trogna följeslagare
här sover vi snart...en liten tupplur mitt på dagen är aldrig fel
Men oj va jag sov i dag, Lennart fick väcka mej 
efter nästan TRE timmar... och då var jag svårväckt

 lite varmt på köksbalkongen....

 tur vi har två en i sol och en i skugga
här var det BARA +28°
köpte en så fin torskbit

 kokt fisk är ju gott även i värmen

vilka kvällar
kl är 19.30 och det är så varmt och skönt ute


Inga kommentarer: