mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 20 maj 2018

Pingstafton hela dagen

 den 14 augusti 2012 fick jag den här plantan på posten

 den har växt en del sen dess

 och nu är det många knoppar...
den är lite lurig och släpper gärna knopparna innan det blir blommor

 här är för nått år sen när den blommade med tre blommor
dom är så häftiga och så stora
hoppas på många blommor i år
men vi får vänta och se

 och så var det tomaterna 
ni minns dom jag bara la på jorden

 dax att plantera om i STORA krukor/hinkar

 dom här tänkte jag ställa ut på Officersmässen
kan ju inte ha hur många som helst hemma 
och sen ta med upp till stugan

spar en av var sort
en stor röd
en liten röd
en liten gul
och en liten "svart"

medan jag påtade i jorden
for Lennart ut till klubbstugan
och målade det sista på målvagnen


isterband till lunch
och stuvad vitkål

så bar det av till Valby en sväng

 
 när Lennart var barn på 50 talet 
bodde han på sommaren i en sån här liten stuga
ute på Björnön
ASEA hade dessa för sina anställda



 nu har dom två ute på Valby
en 50 tal

 och en 70 tal


 det blev en fika hos Julle i skuggan

Kaja hade mycket gott att smaska på

 oj va de doftar underbart 
lite skolavslutning liksom

utanför skolan o missionshuset
står Nappträdet i blom

 på kvällen for Lennart till VCK o volontärfest





tänk va tiden går 
19 maj 1965 förlovade vi oss

ännu en dag har gjort sitt 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Syrener=lycka❤️❤️❤️