mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 maj 2018

inte lika trött ... men trött

 så var även Thyras klänning  på sin ägare
jag belv nöjd med resultatet
bra mönster på en fin klänning

 så knallade jag hit skulle träffa en vän 
och hjälpa henne med en kjol
men hon hade fått förhinder så hon kom inte 
attans oxå hade jag vetat de tidigare
hade vi kunnat åka och handla på morgonen
ja ja så blev det inte

 men den här boken hade kommit till bibblan
beställde den efter vi varit på bussresan

 köpte lite sallad på ICA kokade pasta hemma
smidigt och gott.
Jag hade "Norrland" i hasorna hela tiden från bibblan in på ICA
han pratade oavbrutet, så jag blev distraherad
och köpte för mycket sallad
ja ja det räcker en gång till då

 efter sedvanlig lunchvila bar det av till OLIKA affärer

premiärtur till Dollar Stor på Tunbytorp
där jag köpte nya tofflor

på lidl köper vi vårt kaffe

och såg att dom har den här fiffiga plastlådan i två våningar igen
fick lov att sms:a till Agneta hon har varit sugen på  min
blå låda länge

 Nu hade köttbiten tinat och jag kunde börja med köttgrytan

ingen sommar mat men vi blev sugna

 mina ben gillar inte värmen
trasiga klaffar i venerna gör uppror
eller har tagit semester i vären
jobbar gör dom inte

som sagt köpte för mycket sallad
nu förstärkt med ett ägg och lite frön
så räckte det en gång till

Köttgrytan puttrar på 
den för det bli i morgon

Thyra 7 mån och Bettan 8 mån
två av våra godingar 

1 kommentar:

Ellinot sa...

Töserna blev jättefina i sina bedårande klänningar,duktig du👏👏👏Ha en bra dag och ta det lite lugnt😍kram Ellinor