mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 maj 2018

Vissa dagar är dåliga andra är sämre och ibland blir det bra ändå

 Undrar vilken påse jag ska välja till mitt godis?

Kan medla att det blev den i mitten

 AJ AJ fel storlek den måste bytas...
en 10:a ska vara en 8:a

Vi fortsätter med lådor från frysen
kåldolmar är ju aldrig flel

inte leverkaka heller
som det blev innan vi skulle på brasan

 Norra Fjällnäsvägen är inte att leka med
och då var den "bra" nu
ja ja
kaffe

 lotter som vi intet vann på

trevligt sällskap

 både över och under bordet

 som sagt ingen vinst till vårat bord

 Tärna kören sjöng in våren

 och Allan  höll vårtal



 och brasan tändes






 några påsar gott bröd följde med hem

 Ryfjället från Norra Fjällnäs hållet

 och Ryfjället från våran gård

 kl är 20.45 och det är ljust 
vist är det härligt med ljuset

så var då även Thyras pekbok klar


då tar vi fram Millessjalen igen då

hittade en så bra text på nätet
en text som säger så mycket

Jag hatar dig!

Du är alltid där
och ska förstöra och hindrar mig från praktiskt taget allt.
Inte nog med det,
för periodvis slår du hänsynslöst,
med all kraft du har.
Jag blir lika knockad varje gång,
Det gör ont. Utanpå och inuti.

Men värst är när du slår till bland de viktigaste områden jag har,
och lämnar djupa sår, ärr, som aldrig försvinner.
Det gör dessa områden sämre, mera skört,
och det måste jag leva med.
Tuffare och svårare varje gång!


Vem gör mig så illa?
jo herr Sjögren....
men snälla nån jag höll på att glömma
våran kung fyller ju år i dag
HURRA HURRA

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vilken härlig bild på vår fina kung👍Nu är det ny månad med nya utmaningar och förhoppningsvist bra för kropp och knopp✊️Kram tll dig❤️Ellinor