mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 23 maj 2018

i dag var jag inte ensam i skogen!!

 utanför vår port har vi en stor blomkruka
och i den finns dessa underbara pelargoner 

 ute på gatan håller dom på att sätta upp en ny lyktstolpe
det är nog ett år sen en man körde på den gamla stolpen

 vi har så mycket vackert på vår gård
tror det är Oxel

 i dag var det STORA pojkarna som "lekte" i lekparken

 här är det i alla fall en rönn som blommar
just innan jag kommer in i skogen

och i skogen var jag inte ensam
i dag hade dom kommit
då små rackarna
inte kul sälskap
men vad göra
dom var där
före 
mej
bild från nätet 

liljekonvaljerna blommar så vackert
plockade en bukett till mej
och en till Kjell o Gunilla

fick svar på röntgen
ser ju bra ut 
jag är nog 
rätt frisk
trots 
allt
💗

 lunch i skuggan 
pannkaka o rabarberkräm

fixade en rabarberkaka oxå 



 och så kom ett paket med lycka

 ska bli var sin poncho till Lova o Stella

 kvällens lätta soppa
grön ärtsoppa med staka korven


mötte glada grannar i farstun


jag kan inte låta bli att fota dessa underbara solnedgångar

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Solnedgånga,djur,växter och liljekonvaljer❤️❤️Livet är gudomligt ibland👏👏👏kram

Anonym sa...

Ja du det gäller och se de positiva som finns i vardagen //Mådde