mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 2 maj 2018

Tur att dagar inte går i repris...

 Nu är det vår...Puss på dej gumman
med den här bilden vann Lennart
P4 Västerbottens pris förra året
Maj månads bild
men jag tycker den passar i år också

 det var en underbar morgon

 Lennart fixar lunch 
då jag är näst intill utslagen av Sjögren

 så himla gott 


Lennart åkte in till Vikbacka på eftermiddagen 
där Lars visade två filmar från 50 talet om Tärnaby och
kyrkoherden Emanuel Oddmar 
Kyrkoherde var en hejare på att samla inte pengar 
för att restaurera kyrkan i byn + att få till en ny kyrka i Hemavan

 det fina vädret höll sej inte... det kom blötsnö

tog mej samman och fixade lite kvällsmat
fläskfilé med svampröra och god sås

då Sjögren slår till blir det inte mycket virkat än gång
men jag fick till nått varv i alla fall

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att elaka Sjögrenskitgubben tar ledigt ett par dagar✊️🍀kram