mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 12 maj 2018

Vet inte vad jag ska tycka eller tro???

 Tycket inte om när tandläkaren krånglar
jag hade en tid kl 8.30 
får ett sms du är välkommen till tandläkaren kl 9
får ett till där det står 8.30
och så nu på morgonen står det du är välkommen kl 9
vi åkte dit till 8.30 och tjejen i receptionen
tittade på min sida på nätet och sa 
att jag var inbokad kl 8.30 men nu stor det 9
jag sa att jag vill nog ha den tid jag fått
och ingen har talat med mej om ändrad tid...
fick komma in 8.30

han var "nog" trevlig 
hittade MASSA som MÅSTE göras

min onda framtand 
som två andra tandläkare inte hittar nått fel på 
den MÅSTE rotfyllas!?! t.ex 

Jag fick det här papperet och jag  skulle återkomma
när jag ville beställ tid för lagning

 här sitter vi och funderar
ska jag konsultera en tandläkare till
orkar jag det 
vågar jag det
Får tänka lite till

 dessa underbara små varelser pryder vår ingång

 den här lilla skrynkliga damen är ju bara för söt

 Lite mat och sen for Lennart på sina uppdrag
kyckling på burk 
en helt ny upplevelse och helt OK
riktigt bra för att vara burkmat
och så en böngryta till de

 sovit i tre timmar ... tandläkaren tar ut sin rätt
sen hamnade jag på balkongen
har tänkt klar och tog mej i kragen och ringde till
SMILE på Källgatan 
fick en tid den 24 maj 


han ser ju förtroendeingivande ut i alla fall


 blev lite böngryta över den förstärkes med några korvbitar 
så blev det en god pastasås
kvällens mat räddad


 Lennart tog en snabbis till affären
för att köpa mjölk så jag kan koka  3 liter currysås i morgon
han kom hem med även ett paket med små goda glassar
varför finns det inte såna att köpa i kiosken när jag är glassugen

dagen började lila bild
sluter likaså

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du ska absolut gå till annan tandläkare fastän det är skitjobbigt,denna kändes inte seriös👎Penseer är som små smycken,lycka till med såsen och ha en skön dag🍀👍kramen