mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 maj 2018

DRAMATIK på gården och ny mobil

 Torsdag morgon betyder gratis VLT till alla hushåll
det räcker så tycker vi 
vi prenumererar inte på  papperstidningen
den är DYRT o bara reklam tycker vi
läser tidningar på nätet i stället

dramatik på våran gård
det brann i Odensvi 3 på femte våningen
 Branden började på balkongen 
och spred sej in i lägenheten
en liten 1:a 
Tur så blev ingen skadad

 här sitter Lennart och funderar
VAD HAR JAG NU GJORT....

 jo köpt en ny mobil
han som varit så mot detta
nu är han minsann ägare av en S8

potatisgratäng o kassler är inte så dumt
riktigt gott

 så var vantarna "lappade" dom skall till Tärnaby på utställning

 och Bettans klänning är färdig

Lennart var på Årsmöte i föreningen
inget nytt eller speciellt
balkongerna diskuterades förstås
men det ligger på utredning hos nån arkitekt o kultursnubbe
dom får ju inte se ut hur som på våra gamla hus
ibland är det noga liksom

 soppa på 2 morötter 2 potatisar ½ lök 
....toppat med bacon o persilja

17 maj 1814 skrev Kung Kristian VIII under Norges grundlag
  
80 år senare samma dag föddes min 
Morfar Elis
i Nysätra Uppland

och 140 år efter att kungen skrivit på grundlagen
tappade jag min första tand
Vilken dag den 17 maj
heja heja

kl är inte mer än 21
men min kropp tycker den ska vara minst 23
inte lätt när kroppen inte kan klockan
men det är väll bara att lyda och lägga sej 

Bara så du vet.




1 kommentar:

Ellinor sa...

Önska Lennart lycka till med telefonen,det är mycket teknik✊️🍀och ha en skön fredag👍💓❤️💓❤️✊️